Пропускане към основното съдържание

Как да мотивираме служителите си по време на криза

служители, компания, работници, мотивация, мотивиране, фирма, бизнес
Във време на криза всяка фирма иска да спести пари и не може да си позволи увеличение на заплатите. Също така, обаче всеки предприемач желае да задържи най-добрите си служители. Това може да стане и без да е нужно да се харчат много пари. Ето Ви няколко добри идеи от нас:
1. Обучавайте служителите си.
„Обучението е най-добрата инвестиция по време на криза” – казва стара мъдрост. И наистина – във време, в което така или иначе не е възможно да се гонят големи финансови резултати или количества продажби най-добре е да инвестирате в образованието и уменията на Вашите служители, които в последствие ще доведат до възход на бизнеса Ви, след преминаване на кризата. За това най-често не са нужни много пари. От една страна може да използвате обучения финансирани от Европейските фондове, от друга, ако искате да минете съвсем без разходи, може да помолите най-добрите Ви служители да обучават останалите в работно време.
2. Ваучери за храна, транспорт и други.
Хубавото на ваучерите е, че можете да ги вземете с отстъпка от фирмата, на която така или иначе сте голям клиент. Раздадени на служителите, дори ваучери от порядъка на 80-100 лв. месечно показват загриженост и внимание към всеки служител. А вниманието и грижата за хората, които работят за Вас са много по-силен – мотивиращ фактор от парите.
Раздавайте допълнителни карти за фитнес центрове или билети за качествено мероприятие например на най-заслужилите служители и оставете те да изберат най-полезния бонус за тях от предлаганите. Това ще е допълнителен фактор, който ще накара хората да работят още по-усърдно въпреки кризата.


3. Бонуси.
Бонусите са нож с две остриета. Умните мениджъри казват „Давай бонус на човек, за да е идиот и той ще е идиот”, а също и „Давай бонус на човек, за да помага в развитието на фирмата и точно това ще прави този служител”. Трябва много добре да прецените за какво давате бонуси и нека това са неща, от които има наистина видим резултат за цялата компания и бизнеса. Не се ограничавайте – понякога добър съвет или обратна връзка на Ваши решения или намерения заслужават много повече бонус поощрение, отколкото вкарани 1000 лв. продажби в бюджета на фирмата примерно.
4. Организиране на фирмени мероприятия.
Дали ще организирате фирмено парти или просто фирмен обяд или коктейл няма голямо значение. Важното е служителите Ви отново да почувстват грижа, както и на спокойствие и в неработна атмосфера да опознаят останалите си колеги. Добрите връзки в екипа са предпоставка за по-добра и ефективна работа, както и за желание за изграждане на кариера в съответната фирма.


5. Разрешете работата от вкъщи.
Разбира се това е приложимо, когато е възможно служителите да изпълняват задълженията от дома си /най-вероятно от домашния компютър/. Такива професии са стотици – преводачи, компютърни специалисти, програмисти, дизайнери, хора подготвящи съдържание в Интернет, специалисти занимаващи се с предпечатна подготовка и др. От една страна служителите ще спестят пари и време от транспорта до офиса и обратно, от друга страна всеки винаги е мечтал да има свободата да свърши работата си, когато и както той намери за добре – а каква по-добра възможност да направиш това от дома си.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Chinese Settle into French Vineyards. But Château Imperial Rabbit?

By ADAM NOSSITER from NYT World https://nyti.ms/2G3N3Bu via IFTTT

‘The Wedding Guest’ Review: On the Run in India

By BEN KENIGSBERG from NYT Movies https://ift.tt/2Tp4DHy via IFTTT

‘Aladdin’ Trailer: Will Smith Finally Loses the Blue Face

By BRUCE FRETTS from NYT Movies https://ift.tt/2EZmcVl via IFTTT